کاهگل

پورتفولیویی از طرح ها، تجربه ها و پژوهش ها

کاهگل

پورتفولیویی از طرح ها، تجربه ها و پژوهش ها

از شبنم عشق خاک آدم گل شد
شوری برخاست فتنه‌ای حاصل شد
سر نشتر عشق بر رگ روح زدند
یک قطره‌ی خون چکید و نامش دل شد

آخرین نظرات

خلاصه ای از ۱۰۱ نکته

پنجشنبه, ۲۲ فروردين ۱۳۹۲، ۱۰:۳۹ ق.ظ

* خطوط را در انتها از هم رد کنید این کار هم به گوشه ها قدرت میبخشد و هم از گرد شدن گوشه ها جلوگیری میکند

* از بین فضا های منفی عبور میکنیم و در فضا های مثبت زندگی میکنیم (اگر فضا پس از قرار دادن نقش ها بی شکل باشد منفی و اگر شکل دار باشد مثبت است)

* معماری ساخت متفکرانه فضاست -لوئی کان

* تجربه ما از فضای معماری به صورت جدی تخت تاثیر نحوه ورود ما به آن می باشد ، مکان باشکوه مقدس زمانی باشکوه تر به نظر می آید که در انتهای سلسله فضا های کم اهمیت قرار گیرد. (به نظر من شاید وصل ، گذر و اوج در شعر را با همین کار در قالب معماری آورد)

* یک فضای معماری را برای هماهنگ شدن با یک برنامه، تجربه یا هدفی خاص طراحی کنید

* ایده های ساختاری از ادراکاتی حاصل میشود که معمارانه نیستند و باید قبل از طراحی یک فرم نهادینه معماری شوند

* هرچه ایده خاص تر باشد جذابیت آن بیشتر میشود

* هر تصمیمم طراحی حداقل باید به دو طریق اثبات شود

* مرحله به مرحله ترسیم کنید

* نگرانی معماران نحوه تعامل انسان با اشیاء فیزیکی است

* یک معمار درباره همه چیز چیز هایی میداند ، یک مهندس درباره یک چیز همه چیز میداند

* طراحان خوب سریع عمل میکنند: یک طراح ضعیف تلاش میکند ایده ضعیف را نگه دارد ، یک طراح خوب نمیترسد از اینکه ایده اش نابود شود، ایده خود را عوض کنید یا اگر لازم باشد رها نکنید 

* با ارزش ترین چیزی که از یک آتلیه معماری بدست می آورید فرایند پیشرفته طراحی است نه یک ساختمان

* هر کیفیت زیبایی شناختی معمولا با وجود موضوعی متقابل تقویت می شود

* یک ترکیب بندی ایستا ساکن به نظر می آید و یک ترکیب بندی پویا چشم را به چاوش و جستجو ترغیب میکند

* اگر نمی توانید ایده های خود را به مادربزرگتان به گونه ای توضیح دهید که آن ها را بفهمد موضوع خود را به خوبی نمی شناسید

* زیبایی، بیشتر به واسطه روابط هماهنگ بین عناصر یک ترکیب بندی به وجود می آید، نه به خاطر زیبایی خود عناصر

* شکل های هندسی در ذات، دارای کیفیت های پویایی هستند ( احتمالا در این باره یه پست بزارم)

* ستون ها تنها عناصر سازه ای نیستند، بلکه ابزاری برای سازمان دهی و شکل دادن به فضا هستند

* با مدل ها طراحی کنید

* کمی بزرگتر از نیاز طراحی کنید (برای من خیلی نکته مهمی بود، حتما توضیحاتش رو بخونید)

* تمام تلاش ها و آثار طراحی، روح زمانه را بیان میکنند (البته الان به نظر من بیشتر روح طراح رو بیان میکنه)

* به جای ترسیم دقیق و واقعی مصالح، بیشتر بر ارائه و بیان با ظرافت کیفیت آن ها دقت کنید

* برای طراح خوب شدن فراموش کنید که شما می خواهید ساختمان چه باشد، در عوض ببینید ساختمان چه می خواهد باشد و در نهایت کیفیت زیبای شناختی آن را بیان کنید

* جایگذاری متفکرانه نقاط قوت میتواند فضای داخلی فعالی ایجاد کند (به نظر من این نکته تو طراحی یک مجتمع تجاری کار آمد بسیار مهمه)

* وقتی مفصل بندی ثانویه یک جسم، سطح یا فضا، با هندسه اولیه و سطح اصلی آن در تضاد باشد معمولا متعادل تر و کامل تر احساس می شود

* همیشه یک موضوع را با در نظر گرفتن آن در ضمینه بزرگتر بعدی که در آن قرار دارد طراحی کنید

* محدودیت ها باعث بروز خلاقیت می شوند

* طراحی تنها یک روش برای به تصویر کشیدن راه حل طراحی نیست، بلکه خود روش فهم مساله ایست که سعی در حل آن دارید

* معماران دیر شکوفا می شوند:

معمار باید درباره تاریخ، هنر، جامعه شناسی، فیزیک، روان شناسی، مصالح، نشانه شناسی، جریانات سیاسی و زمینه های بسیاری دیگر بداند. آموختن چگونگی گردهم آوردن موارد بسیار زیاد در یک محصول به هم پیوسته وسازگار، نیازمند زمان زیادی است و در این مسیر آزمایش و خطا های زیادی صورت میگیرد...


  • صائب کفایتی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی