کاهگل

پورتفولیویی از طرح ها، تجربه ها و پژوهش ها

کاهگل

پورتفولیویی از طرح ها، تجربه ها و پژوهش ها

از شبنم عشق خاک آدم گل شد
شوری برخاست فتنه‌ای حاصل شد
سر نشتر عشق بر رگ روح زدند
یک قطره‌ی خون چکید و نامش دل شد

آخرین نظرات
تو این نمایشگاه چیزهایی من به نظرم مهم بود رو دیدم مثل یکی مصالح نوین ساختمانی بود و دیتل های خوب و روش های جدید تو ساختمون  سازی و ...
 قسمت های های دیگه ای مثل لوله و تاسیسات بود که خیلی جالب نبود برای من

اول یکم بریم تو کار عمران D: (اطلاعات بیشتر با کلیک بر روی عنوان ها)
عرشه فولادی:
ارزون نیست ولی بهینه است. چون سرعت و تمیزی کار رو میبره بالا، استفاده از مصالح رو کم میکنه و ضخامت سقف رو تو خانه های مسکونی به 20 سانت کاهش میده (مجری این طرح زیاد بودن ولی من از این شرکت کاتالوگ گرفتم: www.ott.ir )

کوبیاکس:
اساس طراحی تکنولوژی Cobiax مبنی است بر سقف سازه ای با ویژگی «سقف دال ۲ طرفه» مشابه سقف های بتنی دال ۲ طرفه مرسوم با این تفاوت که هسته بتن مرکزی در محل هایی که کاربرد سازه ای ندارد با گوی های توخالی جایگزین می گردد. (جنس این گوی ها پلی اتیلن بازیافت یا پلی پروپیلن می باشد) (شرکت مجری : www.cobiaxiran.com ):

سوپرپانل هم یک روش جدید تو ساخت سقف و دبوار باربر و پارتیشن هست از جنس پلی استایرن که مزیت های خودشو داره و میتونید به این سایت جهت اطلاعات بیشتر مراجعه کنید:www.superpanelco.com

یکی از مشکلات اصلی تو ساختن دست شویی عایق یندی درست اون هست که طبق گفته یک نفر در اونجا خیلی دردسر داره اما یک شرکتی با یک راه حل خوب و عایق بندی بیرونی ادعا میکرد این مشکل رو برطرف کرده (شرکت مجری: omrangostar.net) :

قسمت دیگه مربوط بود به انواع مصالح نما و ساختمان که نمیشد ازشون عکس گرفت چون هر کدوم یه کاتالوگ میدادن و عکس ها هم شاید کمک خاصی نمیکرد، برخی از شرکت هایی که کاتالوگشونو گرفتم:
دکوراسیون فضای باز: www.vila-no.com
سیستم های نورپردازی: www.medialight.ir
نما سازی دیوار و عایق: www.dekaboya.com
سنگ های ساختمانی: www.saz-corp.com
یه شرکتی مهندسی معماری و عمران هم بود که من از یکی از کاراشون خیلی خوشم اومد ( www.arambonyan.com ):
شرکت آرام بنیان - هتل و بیمارستان مهر
c
n
و در آخر هم معماری مسجد نمایشگاه:

یه غرفه جالب هم بود من آخر نفهمیدم دقیقا چکار میکنن D:
خودتون ببینید: وسایل ورزش پارک - میله پرچم - پنچه چوبی (احتمالا برای سرخ پوستاس) - فرمون کشتی قدیمی به سبک جدید - درخت نورانی

امیدوارم مفید بوده باشه :))
  • صائب کفایتی

نظرات  (۷)

  • محمدرضا نقی زاده
  • ممنون.
    من دنبال یه همراه بودم که برم این نمایشگاه... 
    پاسخ:
    خب میگفتی.متاسفانه امروز آخرین مهلتش بود. منم با مهندس رفتم
    :)))
  • بهاره امانلو
  • مرسی.
    پاسخ:
    خواهش میکنم
  • امین مهدوی
  • بسیار عالی...حیف شد ما نرفتیم
    پاسخ:
    :)
    فکر کنم هر سال برگزار بشه
  • محمدمهدی کاوه جبلی
  • حیف،کاشکی  من هم می رفتم...
    و ممنون بابت این گزارش مفید

    پاسخ:
    خواهش میکنم
    نمایشگاهش اشغال بود...
    پاسخ:
    هر کی یه نظری داره دیگه
  • علیرضا هوشمندی
  • در کل برای آشنایی با تکنولوژی ها و چیزایی که به چشم آدم کمتر خورده خوب بود و دید خوبی برای اینکه چه چیزایی میتونه توی طراحی موثر باشه ، ولی اگه به دید صرف معماری یا طراحی نگاه میکردید یک مقدار خسته کننده بود. لوله فاضلاب و سینک و ژنراتور و ...

     

     

    به نظرم برای عمرانی ها بد نبود! آشغال هم که نه ولی ...

     

    پاسخ:
    آره، بستگی داشت با چه دیدی بری

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی